بیان مساله
برندکالا عبار ت است از یک نام،عبارت،نشانه،اصطلاح،طرح یا ترکیبی از آنها که هدف آن معرفی یا خدمتی است که یک فروشنده یا گروهی از فروشندگان عرضه میکنند و بدین وسیه آنها را از محصولات شرکتهای رقیب متمایز می کنند(کلر،2008)
در عصر جدید که دوران ادغام و جهانی شدن شرکت هاست، ارزش برند یک عامل کلیدی و تعیین کننده در ارزش شرکت و ارزش بازار سهام میباشد.
عوامل مختلفی مانند اعتماد به برند ،ارزش درک شده و کیفیت ادراک شده توسط مشتری نیز باید مورد مطالعه قرار گیرد.شرکتها میخواهند که مشتریان با برند آنها ارتباطی قوی برقرار کنند.بنابراین ابتدا لازم است که در جهت رضایت مشتریان گام بردارند تا مشتریان نیز به برند شرکت تعهد پیدا کرده و به مشتریان وفادار تبدیل شوند.)ابراهیمی،1387)