فهرست مطالب
فصل اول
مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………….2
بیان مسئله……………………………………………………………………………………………………………………….4
اهمیت و ضرورت پژوهش………………………………………………………………………………………………..5
اهداف پژوهش…………………………………………………………………………………………………………….. 7
فرضیه های پژوهش………………………………………………………………………………………………………..8
تعریف واژه های مفهومی و عملیاتی………………………………………………………………………………….9
فصل دوم
مقدمه………………………………………………………………………………………………….11
تعریف ساختار سازمان………………………………………………………………………………………………12
ارکان ساختار سازمانی……………………………………………………………………………………………..13
ارتباط تمرکز، پیچیدگی و رسمیّت……………………………………………………………………………19
مفهوم و ضرورت ایجاد سازمانها……………………………………………………………………………….20
تعریف سازمان رسمی و غیر رسمی…………………………………………………………………………..22
سلامت سازمان و اثر بخشی……………………………………………………………………………………..23
موقعیت نوین نظریه ی سازمان ………….…………………………………………………………………….24
ارکان اساسی طرح ریزی ساختار سازمان اساسی……………………………………………………..25
ساختار طبقاتی سازمان………………………………………………………………………………………26
تمرکز و عدم تمرکز سازمانی…………………………………………………………………………..27
کارآفرینی………………………………………………………………………………………………..31
مروری بر ادبیات کارآفرینی………………………………………………………………………………….33
کارآفرینی سازمانی……………………..…………………………………………………………………….35
ویژگیهای شخصیتی کارکنان…………………………………………………………………………37
ویژگیهای سازمان کارآفرین………………………………………………………………………….37
انواع کارآفرینی…………………………………………………………………………………………39
پیشینه تحقیق……………………………………………………………………………………………..40
فصل سوم
مقدمه………………………………………………………………………………………………………45
روش تحقیق……………………………………………………………………………………………..46
جامعه آماری……………………………………………………………………………………………46
نمونه آماری…………………………………………………………………………………………….47
روش نمونه گیری…………………………………………………………………………………….47
ابزار جمع آوری اطلاعات…………………………………………………………………………47
روش تجزیه و تحلیل داده ها……………………………………………………………………..49
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده ها…………………………………………………………………………….50
فصل پنجم
مقدمه………………………………………………………………………………………………………66
بحث و نتیجه گیری……………………………………………………………………………………67
پیشنهادات……………………………………………………………………………………………….70
محدودیتها………………………………………………………………………………………………77
منابع ومآخذ …………………………………………………………………………………………..72
ضمائم…………………………………………………………………………………………………..74
فصل اول
کلیات تحقیق
مقدمه:
عبارت ” به صورت آگاهانه هماهنگ شده” دلالت بر مدیریت دارد.” “پدیده اجتماعی”، دال بر این معناست که سازمان از افراد یا گروههای که با هم در تعاملند، تشکیل شده است.یک سازمان مرزهای نسبتاً مشخصی دارد. این مرزها به مرور زمان، می توانند تغییر کنند و ممکن است کاملاً واضح و روشن نباشند. اما بهرحال باید مرزهای مشخصی وجود داشته باشند تا بتوان اعضاء سازمان را از غیر اعضاء بازشناخت.
کارآفرینی فرآیند یا مفهومی است که در طی آن فرد کارآفرین با ایدههای نو و خلاقو شناسایی فرصتهای جدید، با بسیج منابع به ایجاد کسب و شرکتهای نو، سازمانهای جدیدو نوآور رشد یابنده مبادرت میورزد . این امر توام با پذیرش خطرات است ولی اغلب منجر به معرفی محصول یا ارائه خدمت به جامعه میشود. بنابراین «کارآفرینان» عوامل تغییر هستند که گاهی موجب پیشرفتهای حیرتانگیز نیز شدهاند.
بیا ن مسئله
کارآفرین کسی است که بتواند توانایی های خویش را ببیند و آنها را به کار گیرد و ارزیابی کند و منابع را جمع آوری کند و برای رسیدن به هدف، عملیاتی را به موفقیت پی ریزی کند.
کارآفرین باید فرد عمل باشد و با انگیزه قوی برای بدست آوردن ورسیدن به هدف خویش ریسک کند. کارآفرین باید اعتماد به نفس، نیاز به کامیابی، منفعت شناسی، توانایی ریسک، مدیریت خوب، ابتکار، انعطاف پذیر و آینده نگر باشد(رضائیان ،1379،ص29)